2009/07/12

Kolkata Tour

Nire guraso, izeba eta neskalaguna izan dira iada Kolkatan eta nik baino gehiago ezagutzen zuten inpresioa nuen. Rabirekin egindako tour-ak argitu ditu nire dudak. Ez nuen behar beste ezagutzen eta orain gehiago ezagutzen dut.


Goizean goiz abiatu ginen loreen merkatura. Bengala Mendebaldeko zelaietatik lorezaleak goizero trenez iristen dira, egunero jainkoen eskeintzarako erabiltzen den lore eskaera handiari aurre egiteko. "Al por mayor" edo handizkako salmentara dedikatzen dira eta Kolkatako lore saltzaileak bertara joaten dira eguneroko kargamentua erostera. Goizeko 4etatik gaueko 12etara izaten omen da mugimendua bertan. Bertako zikinkeria, loreen usain ona, inguruko usain txarra, jendetza, eromena eta loreen kolore biziak nahastean sortzen den egoera deskribaezina da; ea argazkiek laguntzen duten.









Merkatu hau Ganges edo Hooghly (ingelesek jarritako izena) ibaiaren ondoan dago kokatua; "Howrah Bridge"-n (Howrah-ko zubia) ondoan. Zubi hau 19. mendean ingelesek eraiki zuten Howrah hirian kokatu zuten tren estazioa eta Kolkata lotzeko asmoarekin. Egunero 80.000 ibilgailu eta 1.000.000 oinezkok zeharkatzen omen dute zubi hau!


Ondoren tenplu jainista batera joan ginen. Duela urte batzuk Kolkatara iritsi zen familia aberats batek eraikitakoa da eta sekulako dirutza gastatu zuen bertan. Eta gastatzen ari dena. Italiako marmola, Belgikako kristala, Persiako eta Irango ez dakit zer,... erabili zituzten eta orain ere modu berean ari dira zaharberritzen. Salatzekoa familia honen aberastasuna, dirua botatzeko ahalmena; inguruan dagoen pobrezia ikusita.





Eguna luzea izan zen eta jarraituko dut hurrengoan historia gehiagorekin.

3 comentarios:

  1. Manex!

    Oso politte eta interesgarrie, faltan botatzen genun! Ea ba laster besten bat idazten dezun, etxea etortzeko hiru aste besteik ez die falta ta!!!

    Muxu haundi bat!

    ResponderEliminar
  2. Hola behar dik, lana bai baño turismo pixkat e in beharra zeok.

    Ondo settu.

    ResponderEliminar
  3. Aupa Igor!

    Arrazoi dek. Lanen burubelarri gebiltzek eta turismo edo disfrutatzeko asteburu gutxi hartzen dizkiau. Holako eunek lan-astea hobeto eamaten laguntzen ditek halare!

    Ondo segi ta laster arte!

    Manex

    ResponderEliminar